מהם יתרונותיהם של אתרי וורדפרס בקידום בגוגל?

מאד נוח לחשוב כי קידום אתר וורדפרס זה "משחק ילדים" וכל אחד ה"חמוש" במעט בינה וסבלנות יכול להגיע למקומות הראשונים בגוגל, במעט מאמץ ותוספי תוכנה (.(Plugins

אז לא, זה לא עד כדי כך פשוט ונדרשת היכרות והבנה של עולם השיווק המקוון ושל קידום בגוגל בפרט, אך החדשות הטובות הן שניתן ללמוד באופן עצמאי את תחום קידום האתרים האורגני (SEO) בעזרת המון חומר (טקסטים וקטעי וידאו) שמפוזר ברחבי הרשת כולה, או לחלופין באמצעות מרצים מנוסים לימודים שיעבירו לכם את החומר (מותנה בתשלום כמובן) ובעזרת התמדה וסבלנות לתהליך. לחליפין, אם אין ברשותכם את הזמן/יכולת להשקיע בללמוד את התחום, ישנו היצע ענק של אנשי מקצוע שיוכלו לבצע את הקידום בגוגל (ושאר מנועי חיפוש, לפי הצורך העסקי) עבורכם, תמורת תשלום שבודאות אינו עומד בקנה אחד עם התועלת שתגיע אליכם כתוצאה מקידום העסק שלכם בצורה אורגנית (החזר השקעה מעולה) – במידה וייעשה בצורה מקצועית ונכונה.

מנגד, קידום אתרי וורדפרס במנועי החיפוש, זה דבר אידיאלי בהשוואה לפלטפורמות ניהול תוכן אחרות, למשל "מערכות קוד סגור" שאינן מאפשרות לכם להתקין תוספים לשיפור הנראות והפונקציונליות של האתר שלכם כפי שאתם יכולים לבצע במערכות קוד פתוח כדוגמת וורדפרס ובנוסף יש לכם את האפשרות להטמיע בוודרפס Page builders  כמו " "Elementor, אשר תורמים לאתר להישאר מעודכן מבחינת עיצוב ומבחינת חווית שימוש, לאורך שנים קדימה.

זה היה "על רגל אחת" הנושא של קידום אתר וורדפרס, אך בהמשך המאמר, תוכלו לקבל מידע מפורט על האפשרויות העומדות לרשותכם מרגע שהקמתם אתר וורדפרס (כלומר, פתחתם חשבון של התוכנה ורכשתם שם דומיין+חבילת אחסון בשרת ששולח את קובץ האתר שלכם לדפדפני הגולשים ברשת) והחלטתם בצדק מוחלט (כי אתם לא רוצים שהוא "יתאדה" במעמקי תוצאות החיפוש ברשת).

קידום אתרים מקצועי- הפתרון האולטימטיבי לקבלת תוצאות

תפקידו של מקדם אתרים מקצועי, הוא לעזור לכם להפיק את המירב מהנכס הדיגיטלי שלכם, תוך הגדלת חשיפת הגולשים אליו והמרתם לכדי ליד / עסקת רכישה של שירות/מוצר כלשהו.

אם אתם קוראים את המאמר הזה לפני הקמת אתר הוורדפרס שלכם, מוטב כי תיתנו העדפה ברורה לתהליך ההקמה, מול מקדם אתרים מקצוען שיידע ללוות אתכם לאתר שאינו רק נראה טוב מבחינה עיצובית ומבחינת העברת רוח החברה לגולש, אלא גם כזה שהינו פונקציונלי וקולעי לקווים המנחים של אלגוריתם החיפוש של גוגל ושאר מנועי חיפוש.

יתרונותיו של קידום אתרי וורדפרס מקצועי:

  • אסטרטגיה שיווקית/ קידומית – מומחה ה-SEO סורק את האתר שלכם מבחינה טכנית ותכנית ובודק מה לשמר ומה לשפר. לאחר מכן,על ביס הממצאים, הוא מכין תכנית אסטרטגית לקידום הנכס הדיגיטלי, הכוללת מחקר מילות / ביטויי מפתח רלוונטים לקידום בתוכן האתר, מחקר מתחרים בולטים שלכם בתחום ובוחן אפשרויות קישור מאתרים חיצוניים, כדי לחזק את התנועה לאתרכם ואת הדרך שבה המנוע של גוגל תופס את העסק כאוטוריטה בתחום (קישורים מאתרים חיצוניים= המלצות לגוגל על האתר שלכם)
  • אופטימיזציה למנועי החיפוש- כולנו מתנקזים אל מנוע החיפוש של גוגל- הגדול והפופולארי ביותר בעולם כיום ועל כן, עלינו לעזור לו לעזור לנו באמצעות מעקב אחר הקווים המנחים שהאלגוריתם שלו מחפש לראות באתרי אינטרנט (ומטרתם שיפור חווית הגולשים באתרי אינטרנט, חיזוק מיהמנות התוכן , איכותו והנגשתו לקריאה) והתאמת מבנה האתר ותוכנו לאותם Signals שמנוע החיפוש רואה בהם כחיוניים לחווית גלישה מודרנית-אולטימטיבית. במילים אחרות: אנחנו צריכים לגרום ל"זחלנים" של גוגל (המדמים את תנועת הגולשים באתר) לסרוק את האתר שלנו ולמצוא אותו כידידותי לגולש (מבנה היררכי נכון, הכולל שימוש בקטגוריות ותת קטגוריות, כמו גם בקישורים פנימיים, התאמה אופטימלית למסכיהם הקטנים של מכשירי הטלפון החכם, עמודים הנטענים במהירות טובה ועוד) ובעל ערך מוסף למשתמש בו (כלומר לא שימוש בתוכן משוכפל או פשוט דל ולא איכותי). ברגע שנגרום לאותם "זחלנים" הקשורים לאלגוריתם של גוגל, לסרוק את האתר בצורה טובה, אז הוא מצידו "יאנדקס" את עמודי האתר וידרגם במקום גבוה בתוצאות החיפוש אחר מגוון שאילתות חיפוש.
  • תיקון ושיפור רבדים טכניים באתר-  במידה ומומחה הקידום לא ליווה אתכם טרום בניית אתר הוורדפרס שלכם, הדבר הראשון שעליו לעשותלאחר שחתם איתכם על חוזה העבודה, הוא לעבור על הנכס המקוון במישור הטכני ולראות מהם ה"זנבות" של האתר לפני תחילת עבודתו השוטפת. כלומר, על המקדם לסרוק את האתר, תוך שימוש בידע שלו על הקווים המנחים של אלגוריתם מנוע החיפוש ותוך היעזרות במגוון כלים מקצועיים שאמורים לעמוד לרשותו (כדוגמת  Google search console, Google Speed test insights ואחרים), לתקן כל ליקוי בקריאות האתר במנוע החיפוש ובנראות האתר בגרסת המובייל ולשפר פגמים מבניים באתר – כאלה הפוגעים בחווית השימוש בו ועשויים לגרום לגולשים רבים לייצר שיעור נטישה (bounce rate) גבוה לאחר כניסה לאתרכם.
  • ניטור מתמשך של תוצאות הקידום ו"השתפרות תוך כדי תנועה"- על מומחה הקידום, לעקוב, בעזרת כלים מעולם השיווק הדיגיטלי העומדים לרשותו (לא מעטים מהם הם חינמיים, אך יש ללמוד אותם) אחר כל פעולה משמעותית (הזנת תוכן חדש, השגת קישורים חיצוניים חדשים, תיקון קישורים שבורים, שיפור מהירות טעינת עמודים באתר ועוד) שהוא או מישהו מטעם הלקוח המקודם, מבצע באתר ולבחון האם התוצאות הן חיוביות דיין.
  • ניסיון- מקדם אתרים מנוסה, מכיר את הבסיס לכל "תורת הקידום" של גוגל ודומיו, אך יודע גם כי עליו להישאר כל הזמן עם אצבע על הדופק בכל הנוגע לקווים המנחים של גוגל לקידום אתרים, שכן הם משתנים מעת לעת לפי תפיסת עולמה של ענקית החיפוש האמריקנית (בד"כ גוגל מכתיבה את הטון ומנועי החיפוש האחרים מצטרפים בהמשך). מומחה הקידום ש"השתפשף" כבר בעולם השיווק הדיגיטלי, יידע לבחור מבין מאות הסיגנלים שמרכיבים את אלגוריתם דירוג האתרים בתוצאות החיפוש של גוגל, את אלה המשמעותיים ביותר ועליהם לשים את הדגש הרב ביותר בתהליך קידומו של אתר הלקוח. הוא יידע גם על סמך ניתוח התחרות בדירוגי החיפוש בגוגל בתחום ממנו מגיע הלקוח שלו, על איזה ביטויי מפתח כדאי לו ללכת בטווח המיידי ועל אלה בטווח הרחוק יותר, מבחינת התוכן העומד לרשותו באתר ועל סמך ה"יריב" שמולו בקידום (אתרי המתחרים הבולטים בתחום העיסוק של הלקוח). כלומר אם לסכם את סעיף היתרון הזה, מקדם אתרים משובח, יידע לא לבזבז את הזמן על מלא פעולות קידום שאינן משמעותיות כמו אחרות, בהבאת  אתר הלקוח לתוצאות טובות יותר בדירוגי גוגל ויידע להתרכז בעיקר, על מנת להביא אתכם בהקדם האפשרי לרף העליון של תוצאות החיפוש (ועל ידי כך לייצר לכם בהכרח גם הרבה יותר תנועת גולשים / לקוחות פוטנציאליים לאתר).

קידום אתר וודרפרס באופן עצמאי :

במידה והחלטתם לקדם את האתר שלכם לבד, הנה מספר טיפים לתחילת הדרך:

  • תפריטים באתר- באתרי וורדפרס ניתן לשלוט באופן מלא ביצירת ועריכת התפריטים הגלויים לגולש. כדי לעודד את מנועי החיפוש לעבור על כל הדפים / פוסטים באתר, צריך לעשות שימוש מושכל בהיררכית קטגוריות בתפריטי האתר (Header, Footer, Sidebar וכד').
  • תוכן באתר- חיוני עבור הצלחת הקידום האורגני של האתר (ולא משנה אם הוא בנוי על בסיס וורדפרס או על בסיס כל ממשק אחר), ליצור תוכן איכותי ומעשיר ולא רק כזה שדוחף להמרה (יצירת ליד, מכירה בפועל בממשק האתר וכו'). אם כל האתר שלכם יכלול תוכן שיווקי ולא ייתן לגולשים שום ערך מוסף- ערך אינפורמטיבי, אזי שהגולשים צפויים שלא להתחבר אליכם וכך גם האלגוריתם של מנועי החיפוש כדוגמת גוגל. בנוסף, על התוכן העשיר (בד"כ לא פחות מ-300 מילים למאמר- תלוי בתחום העיסוק של האתר, אבל אם מדובר על תיאור בקטגורית מוצר בחנות אונליין, ניתן גם להשתמש בפחות מילים מכך). להיות נכון תחבירית וללא כמות גדולה של שגיאות כתיב חובבניות.

חשוב מאוד: תדאגו לכך שהתוכן יהיה מסודר במבנה הגיוני תחבירית ושהוא יכלול בתוכו רווחים שייתנו אורך נשימה לקורא וכמו כן גם הקפידו על יצירת מעבר חלק בין נושאים שונים בגוף המאמר, בעזרת שימוש נכון בכותרות בגדלים שונים (כותרות (H1-H4. ע"י ביצוע הפעולות הנ"ל, תעניקו למשתמשים באתר את חווית הגלישה הראויה להם ותגרמו למנועי החיפוש לסרוק אותו בצורה נכונה, להבין את מהותו ולתגמל אתכם בהתאם, בצורת קידום מקום בתוצאות החיפוש.

  • חיבור לכלים של גוגל- גוגל מאפשר לבעלי אתרים לקבל מידע רב המסייע להם לנתח את פעילות השיווק הדיגילי של האתר ולהיעזר בכלים האלה כדי להגדיל את החשיפה והתמורה מהאתר. לדוגמה כלי ניהול התגיות : (Google Tag Manager) GTM, כלי ניתוח מאפייני גלישה באתר: Google Analytics, כלי ניתוח של האופן בו ה"זחלנים" של גוגל סורקים ומאנדקסים את האתר שלכם: Google search console  (analytics, כלי ניטור ביצועי קמפיינים ממומנים שביצעתם ברשת החיפוש:  Google AdWordsועוד אחרים נוספים.
  • תוספים ( ("Plugins"–  התקנה ושימוש בתוספים כדוגמת  "Yoast", "All in one   SEO" ודומיהם, הוא הבסיס לכל קידום אתרים בוורדפרס בשנים האחרונות.

תוספים אלה, המתחברים לממשק הניהול של האתר שלכם, הם החיוניים ביותר לתהליך הקידום האורגני של האתר, כיוון שבהם תמצאו כלים רבים הנדרשים לתהליך קידום האתר ומקלים מאוד על חייו של המקדם / בעלי האתר.

בתוספים אלה תמצאו אפשרויות רבות ומועילות מאוד עבור תהליך ה-SEO, כדוגמת: הוספה קלה וזריזה של תגיות מטא (תגיות הממוקמות בתחילתו של קטע התוכן בקוד האתר – איזור ה- head, שמטרתן להגדיר כותרת ותיאור עמוד עבור תוצאות החיפוש של גוגל ודומיו), טעינה באתר של מסמך המלצה לגוגל על אי סריקתם של עמודים שונים או תיקיות באתרכם (קובץ "Robots.txt),יצירת בקשה לאי  אינדוקסם של עמודים מסוימים ( (No- index tagלבקשתכם (ממגוון סיבות שיכולות להיות לכך שלא תרצו שעמוד מסוים יופיע בתוצאות החיפוש, למשל עמוד "סל קניות" של משתמש באתר) סימונם של עמודי תוכן כלשהם כמקוריים ועל אחרים כעותק נלווה, במצב בו איננו רוצים לייצר תוכן כפול (המסוכן מאוד לקידום האתר בגוגל) באמצעות יצירת קלה של תגית Canonical בעמודי האתר המשוכפלים שאנו רוצים שה"זחלנים" של גוגל יגיעו אליהם ויראו שעליהם לפנות ולהתייחס לעמודים המקוריים.

Plugins נוספים שיכולים לעניין אתכם ולהועיל לקידום של אתר הוורדפרס שלכם:

  • תוספי הפניית עמודים שבורים (עמודי 404) /ישנים לעמודים רלוונטים (תוספי 301) – תוספים אלה, מאפשרים לכם למנוע את סריקתם של עמודים שבורים או לא רלוונטיים לקידום- בידי מנועי החיפוש, באמצעות יצירת פקודת הפנייה מסוג 301 או 302. תוספים מומלצים בקטגוריה זו, הם:"301 Redirects – Easy Redirect Manager"  ו- ""Redirection.
  • תוספי ניהול ואופטימיזציית זכרון מטמון (Cache) – תוספי וורדפרס מסוג זה, הם מאוד שכיחים בשימוש על ידי מקדמי ומנהלי אתרים, שכן יעילותם בשיפור מהירות טעינת עמודי האתר, היא גבוהה מאוד. תוספים כמו: "NitroPack", "W3 Total Cache", "WP-Optimize" ועוד, גורמים לכך שגולש חוזר לאתר, יקבל עותק שמור של האתר בדפדפן שלו, במקום לקבל גרסה חדשה שטעינתה מאטה את קבלת העמוד. בנוסף, תוספים אלה לרוב מגיעים עם פיצ'רים של כיווץ קבצי HTML, JS  -CSS , שהפעלתם משפרת מאוד את ביצועי המהירות של האתר.
  • תוספי  -Lazyloadתוספים כדוגמת"a3 Lazy Load"  ו-Lazy Load"" הם חשובים מאוד עבור אתרים בגרסאות פחות חדשות של וורדפרס (מתחת ל-5.5), כיוון שהם משפרים את מהירות הטעינה של דפי האתר, בעזרת פונקציה הגורמת לתמונות באתר שלא להיטען בשלב הטעינה הראשוני – טרום טעינת האלמנטים החיוניים ביותר לגולשי האתר, הטקסט (HTML), אלא רק לאחר שהמרכיבים החיוניים ביותר עולים.
  • מפות אתר(sitemap) Sitemap XML אתר ללא קובץ Sitemap, מחמיץ הזדמנות נוספת לסייע ל"זחלנים" של גוגל ושכמותו, להבין בקלות יתרה את מבנה האתר ואת התעדוף שמנהלי האתר נותנים לעמודים מסוימים באתר, באמצעות טעינת קובץ די פשוט (בפורמט XML כמובן) לשורש הדומיין של האתר. ככל שהאתר שלכם מורכב מיותר עמודים וקטגוריות, כך עולהגם חשיבות יצירת ה-  Sitemap, אותו אתם יכולים להעלות לאתר באמצעות פנייה למתכנת האתר (אמור לקחת לו מספר מועט של דקות עבודה).

לסיכום- קידום עצמאי של אתר וורדפרס

אלה הם "על קצה המזלג", חלק מהפעולות אותן ניתן ורצוי לעשות, כדי לקדם את אתרי הוורדפרס שלכם ללא היעזרות במומחה SEO.

קחו לתשומת ליבכם! קידום אתרים אורגני (SEO), הוא אינו מכלול של פעולות שיש לבצע באופן חד פעמי ולאחר מכן האתר מביא תוצאות בדמות דירוגי אתר גבוהים ותנועת גולשים מכובדת לאורך חודשים ושנים אח"כ. קידום אתרים הוא תהליך מתמשך, שידרוש ממכם מעקב ומקצי שיפור תמידיים. תמיד תצטרכו להישאר עם אצבע על הדופק ולראות שאתם לא יורדים בביצועי האתר, כתוצאה מכך שאתרכם נשאר מאחור מבחינה טכנולוגית ו/או כי נוצרו לכם כל מיני ליקויים טכניים באתר והם פוגעים בחווית המשתמש בו. בנוסף יכולה להיות גם סיטואציה שבה, המתחרים שלכם פשוט מאוד התעלו עליכם לאורך הזמן מבחינת איכות התוכן שלהם ומהירות האתר, כך שגוגל יקדם אותם בתוצאותיו, על חשבונכם. על כן, במידה וביצעתם בעצמכם את הקידום ולא ראיתם תוצאות מספקות או לחליפין ביצעתם את התהליך ההתחלתי של הקידום האורגני ("הקמת תשתית לקידום") ואין ביכולתכם להתמיד עם התהליך לאורך זמן (מסיבות של חוסר בזמן, חוסר חשק להמשיך להשקיע זמן רב בתהליך וכד'), זהו הזמן שלכם ליצור קשר עם מומחה לקידום אתרים, אשר יסרוק את האתר, יתקן וישפר מה שצריך מבחינה טכנית, יערוך ויעדכן את התוכן הקיים במידת הצורך, יוסיף לו תוכן איכותי חדש, יטמיע קישורים באתרים חיצוניים שיפנו לאתר שלכם ועוד פעולות נוספות שיש ליישם על מנת לראות תוצאות מתהליך הקידום לאורך זמן מתמשך.

קידום אתרים מקצועי- למה כדאי לכם?

תפקידו של מקדם אתרים מומחה, הוא לסייע למקסם את הנוכחות שלכם באינטרנט. לרוב, מומלץ לפנות למקדם אתרים מקצועי טרם בניית אתר חדש, או במהלך קידום עצמאי שנכשל בהבאת התוצאות הרצויות מהנכס הדיגיטילי שלכם.

זכרו, תהליך הקידום של אתר הוורדפרס שלכם, אינו פעולה של "זבנג וגמרנו", אלא משהו מתמשך שעלול להניב לכם תוצאות, רק לאחר תקופה של חודשיים, חצי שנה, שנה או אפילו שנה – תלוי בתחרות הקיימת בתוצאות החיפוש על תחום העיסוק של החברה שלכם. לדוגמה, אם אתם בעלי משרד עורכי דין בישראל, צפו לתחרות קשה על מגוון ביטויים ושאילתות חיפוש בגוגל, כיוון שיש המון משרדים דומים לשלכם, שגם הם בחלקם או אפילו ברובם, מקדמים את האתר שלהם בפועל.

מרגע שבניתם את אתר האינטרנט החדש לעסק שלכם, מהרו להקים גם את תשתית הקידום האורגני לנכס המקוון שלכם, כדי שלא תישארו מאחור ולמתחרים שלכם יהיה יתרון בשיווק און ליין של העסק שלהם (מה שיהיה שווה להם הרבה יותר לידים ועסקאות בפועל מפעילות האתר שלהם).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שיעניינו אותך