איך עיצוב האתר משפיע על הקידום שלו?

אין ספק שעיצוב אתרים מושקע ומקצועי יכול לעשות פלאים לתדמית שלך. אתר אסתטי ומזמין הוא חלק בלתי נפרד ממיתוג העסק שלך, יוצר רושם ראשוני ומספר לא מעט על הנכונות שלך להשקיע בנוכחות שלך. עם זאת, עיצוב אתרים אינו עוסק רק באסתטיקה. עיצוב אתרים טוב באמת ישפיע על כל הנוכחות שלך ברשת ויכול להשפיע בצורה עצומה על קידום האתר. כדי לקבל את ההחזר הטוב ביותר על ההשקעה שלך בשיווק דיגיטלי, חשוב להשקיע בעיצוב אתרים ולבנות פלטפורמה שלא תהיה אופטימלית רק לאלגוריתם של גוגל – אלא גם לעין האנושית. למה העיצוב כל כך חיוני לקידום? אלו כמה סיבות שכדאי לקחת בחשבון.

קידום אתרים וחוויית משתמש הולכים יד ביד

בוטים של מנועי חיפוש יודעים לזהות היום חוויית משתמש טובה יותר מתמיד. הם לומדים ללא הרף ומחפשים אחר אתרים שמעוצבים באופן נוח למשתמש האנושי. אתרים שבהם הניווט מסורבל ולא ברור, ללא היררכיה מסודרת או עם רכיבים שאינם עובדים – כמו קישורים "מתים" או כפתורים שאינם לחיצים – יקבלו דירוג נמוך. כיום, מדובר בעובדה מוגמרת.

גם אם הבוטים לא יזהו את זה, המציאות בשטח בסופו של דבר תכתיב את המהלך הזה. אם האתר שלך לא יהיה נוח לשימוש, המשתמש האנושי יעזוב את האתר. אחוז הנטישה שלך הוא ללא ספק מדד שמגדיר את הדירוג באופן ישיר. לכן, בין אם הבוטים של גוגל זיהו את חוויית המשתמש הירודה ובין אם המשתמש האנושי זיהה אותה, הדירוג יושפע. זמני טעינה איטיים, טקסט קשה לקריאה או עיצוב אתר מיושן, ישפיעו גם הם על חוויית המשתמש ודירוג האתר. לכן, חשוב שנשקיע משאבים ומחשבה בעיצוב כמה שניתן.

לבנות פלטפורמה רספונסיבית

אנו חיים בעולם של מסכים, אבל גודל המסך משתנה ממשתמש למשתמש. בעוד שחלקנו נבקר באתר דרך המחשב או הלפטופ, אחרים מאיתנו ניכנס מסמארטפון או טאבלט. לכן, חשוב שעיצוב האתרים שלך ייקח את מגוון השימושים הזה בחשבון על ידי עיצוב אתר רספונסיבי שעונה לציפיות משתמש מגוונות ככל הניתן. עיצוב רספונסיבי מאפשר לך לעצב את האתר שלך פעם אחת, ולחסוך זמן וכסף. מנועי חיפוש כמו גוגל הצהירו במפורש שהם מעניקים דירוג גבוה יותר לאתרים רספונסיביים ידידותיים לנייד. בהתחשב בעובדה שמעל 80% מהרכישות ברשת מתבצעות מהנייד, זה ממש לא אמור להפתיע אותנו.

להקל על הסורקים של מנועי החיפוש

כולנו יודעים שמטרת העל בתהליך קידום אתרים באינטרנט, הוא סריקת האתר על ידי מנועי החיפוש ושיפור הדירוג. עם זאת, לא כל אתר נסרק בצורה שווה. בחירות שגויות בעיצוב אתרים, עלולות להקשות על הסורקים האוטומטיים לאנדקס את עמודי האתר וכתוצאה מכך, לגרום לנזק חמור בדירוג ה-SEO. מעצב אתרים מקצועי יוכל לתכנן את מבנה העמודים שלך באופן שיאפשר לסרוק אותם במהירות, באופן מדויק ועל פי תוכנית אופטימלית לשיפור הדירוג.

עיצוב בעל מראה מזמין יאריך את זמני השהייה באתר

אחד מהרכיבים החשובים ביותר בסמכות ואמינות האתר שלך, הוא זמן השהייה של המשתמש הממוצע. האמון של המשתמשים שלך תלוי בזמן בו הם ישארו באתר. עיצוב נעים לעין ושגם מזמין יביא לשיפור משמעותי בזמני השהייה. למעשה, מחקרים מראים ש38% מהמשתמשים יעזבו אתר תוך שניות אם הם לא יאהבו את העיצוב. על ידי עיצוב התוכן האיכותי שלך בתוך מעטפת נעימה מבחינה ויזואלית, ניתן להשאיר משתמשים באתר זמן רב יותר, מה שיעשה פלאים גם להמרות וגם לאסטרטגיית הקידום שלך לטווח הארוך.

קרדיט תמונה PIXABAY

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שיעניינו אותך